Samsung I9100G Galaxy S II - 16GB
 
موبایل ، کامپیوتر ، نرم افزار ، آندروید
بهترین های اینترنت را از ما بخواهید
دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, :: 21:59 ::  نويسنده : امیر

سامسونگ Galaxy S II نام تلفن همراه هوشمند و جدید این شرکت کره‌ای است که پس از مدل پیشین و بسیار موفق Galaxy S به بازار آمده است. این گوشی به واقع یکی از هوشمند ترین و پیشرفته ترین محصولات تلفن همراه موجود در بازار می‌باشد که به نظر می‌رسد لقب یکی از بهترین گجت های سال 2011 را نیز به خود اختصاص دهد. سامسونگ Galaxy S II از نمایشگر فوق العاده با کیفیت 4.3 اینچی Super AMOLED، پردازنده‌ی دو هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی Cortex-A9، 1 گیگابایت حافظه‌ی RAM، دوربین 8 مگاپیکسلی با توانایی ضبط ویدیویی Full HD و سیستم عامل Android 2.3 معروف به نان زنجبیلی بهره می‌برد و حقیقتا در بازار تلفن های همراه هوشمند یک غول مولتی مدیا به حساب می‌آید.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: فرم گوشی : ساده - وزن : 116 گرم
پردازنده: Dual-Core Cortex-A9, PowerVR SGX540 GPU, TI OMAP 4430 Chipset 1.2GHz
حافظه: حافظه داخلی 16384 مگابایت - حافظه رم 1024 مگابایت - قابلیت استفاده از کارت حافظه Micro SD
شبکه های ارتباطی: 3G - GPRS - WLAN - GPS - Bluetooth
صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی - رنگی خازنی از نوع Super AMOLED Plus - اندازه 4.3 اینچ - WVGA 800 × 480
دوربین: 8.0 مگاپیکسل - دوربین مکالمه ویدئویی - فوکوس اتوماتیک - فلاش
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android نسخه v2.3 (Gingerbread), planned Upgrade to v4.0 - جاوا - مایکروسافت آفیس - PDF
سایر مشخصات: رادیو - هندزفری - قطب نما - باتری 1650 میلی آمپر ساعت - زمان انتظار 710 ساعت - زمان مکالمه 18:20 ساعت
نام ها ديگر : Samsung Galaxy S 2 Attain, Samsung I9100
 
:: نقد و بررسی Samsung I9100G Galaxy S II - 16GB
سامسونگ Galaxy S II دارای قطری در حدود 8.5 میلی متر است و در ضخیم ترین مکان هرگز این قطر از 1 سانتی متر تجاوز نمی‌کند. با در نظر گرفتن تجهیزات سخت افزاری قدرتمندی که درون بدنه جای گرفته، بدنه‌ی باریک Galaxy S II در نوع خود یک شاهکار مهندسی محسوب می‌شود. از نظر باریکی؛ این گوشی را می‌توان با Sony Ericsson Xperia Arc مقایسه کرد. کاور پشتی گوشی دارای طرح برجسته‌ای می‌باشد و در هنگام لمس کردن احساس خوبی به شما می‌دهد. همچنین به نظر ما از نظر مقاومت در برابر خراش و آسیب های احتمالی مقاوم تر از کاور پشتی Galaxy S اصلی است. با این حال با توجه به ساختار پلاستیکی آن، نباید استحکامی فوق العاده را از آن انتظار داشته باشیم. فریم دور نمایشگر هم کاملا از پلاستیک ساخته شده و این بدنه‌ی پلاستیکی یکی از تفاوت های بارز بین این گوشی و گوشی های هوشمند ساخت HTC و یا آیفون است. موضوعی که از نظر بسیاری یکی از نقاط ضعف جدی این مدل به شمار می‌رود. وقتی این گوشی را برای اولین بار در دست میگیرید، انتظار وزنی بیشتر و ساختاری فلزی و مستحکم تر را دارید، و ممکن است در وهله اول کمی شما را مایوس کند. اما بعد از اینکه مدتی با آن کار می‌کنید، می‌بینید که آن طور هم که قبلا به نظر می‌آمد نیست و حس خوبی با آن خواهید داشت.
به قسمت جلوی گوشی که نگاه کنیم؛ با نمایشگر 4.3 اینچی فوق العاده‌ی Super AMOLED مواجه می‌شویم که سطح آن کاملا توسط شیشه‌ی ضد خش و بسیار مستحکم Gorilla Glass پوشیده شده است. در قسمت بالای نمایشگر، سنسور سنجش نورمحیطی و دوربین جلویی، و در قسمت زیر نمایشگر دو دکمه‌ی لمسی آندرویدی دیده می‌شود. دکمه مکالمه یا Home تنها برآمدگی قسمت شیشه‌ای و صیقلی جلوی گوشی است. اندودی که سامسونگ بر روی شیشه‌ی نمایشگر به کار برده وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام می‌دهد. مقاومت آن در برابر جذب اثر انگشت و کثیف شدگی از استاندارد گوشی های هم رده بالاتر است. دکمه کنترل صدا و دکمه‌ی Power هر کدام در طرفین گوشی قرار دارند. آدیو جک 3.5 میلی متری نیز در لبه‌ی بالا و پورت micro USB در لبه‌ی پایینی گوشی جایگزاری شده اند. بنابراین از نظر پورت‌ها و کنترل های فیزیکی خیلی خلوت است و حتی دکمه‌ی شاتر دوربین هم وجود ندارد. در عوض همه‌ی کنترل های لمسی و غیر لمسی ارگونومی بسیار خوبی دارند و عملکردشان کاملا راضی کننده است. حساسیت لمسی خود نمایشگر هم کاملا عالیست. شاید چنین آرایش دکمه‌ی فیزیکی در کنار دکمه‌ی لمسی در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد ولی پس از مدتی کار کردن با آن متوجه لذت بخشی چنین طراحی می‌شوید.
برای توصیف نمایشگر 4.3 اینچی Galaxy S II از هیچ کلمه‌ای کمتر از شگفت انگیز نمی‌توانیم استفاده کنیم. رنگ مشکی کاملا عمیق است. رنگ‌ها شما را محصور خود می‌کنند. کیفیت دید از زاویه هم بهترین است.
رزولوشن این نمایشگر 800X480 پیکسل می‌باشد. هرچند که اکنون نمایشگرهایی با رزولوشن 960X540 پیکسل با نام QHD هم در بازار موجود اند که به عنوان مثال یک نمونه از آن بر روی HTC Sensation استفاده شده، ولی کیفیت نمایشگر آن اصلا به پای Galaxy S II نمی‌رسد. در نمایشگری با چنین کیفیت؛ رزولوشن کمی بالاتر چندان نیاز نیست. همانطور که گفتیم کیفیت دید از زاویه‌ی آن فوق العاده است و با چرخاندن و نگاه کردن از زوایای تندتر هم کیفیت رنگ‌ها تغییر نمی‌کند. تنها در تماشا از زاویه های بسیار تند تغییر رنگ مشاهده می‌گردد. چه با آن به تماشای فیلم بنشینید و چه به مرورگری وب بپردازید نمایشگر 4.3 اینچی Galaxy S II شما را به این فکر می‌اندازد که احتمالا بهترین نمایشگر موجود بر روی تلفن های همراه تا به این تاریخ است. هرچند که رزولوشن آن پایین تر از نمایشگر Retina‌ی iPhone 4 است ولی با وجود بزرگتر بودن، کیفیتی تقریبا برابر را ارایه می‌دهد.
اما در مورد دقت لمسی آن، به نظر ما با وجود بهبودهای رخ داده، در مقایسه با iPhone 4 هنوز در رتبه دوم قرار دارد. یکی از بهبودهای رخ داده در این صفحه نمایش این است که در نمایشگر گوشی های پیشین، رنگ‌ها غلظتی بیش از حد داشتند. در Galaxy S II برنامه‌ای وجود دارد که از طریق آن می‌توانید غلظت رنگ نمایشگر را به صورت دلخواه تنظیم کنید. روشنایی نمایشگر به وسیله‌ی سنسور سنجش نور محیطی می‌تواند به صورت خودکار تنظیم شود و این کار تا جایی که ما دیدیم کاملا درست انجام می‌گیرد.
در قلب Galaxy S II پردازنده‌ی بسیار قدرتمند ARM Cortex A9 با سرعت 1.2 گیگاهرتز قرار گرفته که در نوع خود فوق العاده است. درحقیقت Galaxy S II جزو نخستین گوشی های هوشمند با پردازنده‌ی دو هسته‌ای می‌باشد و در ادامه باید منتظر گوشی های بیشتری با چنین پردازنده هایی باشیم. به خصوص به بکارگیری تکنولوژی دو هسته ای، سرعت در عملکردهای چند وظیفه‌ای را به شدت ارتقاء بخشیده. این پردازنده با 1 گیگابایت حافظه‌ی RAM و پردازشگر گرافیکی مجزا همراه شده. این حافظه‌ی RAM، بیشترین مقداری است که تا کنون بر روی یک گوشی هوشمند قرار گرفته و پردازشگر گرافیکی هم توان تولید قدرت فراوانی دارد. چنین سخت افزارهایی باعث شده که ذره‌ای مکث و تاخیر در عملکردهای گوشی دیده نشود.
این گوشی در نسخه هایی با حافظه‌ی داخلی 16 و 32 گیگابایت عرضه می‌شود و در از کارت حافظه‌ی Micro SD تا سقف 32 گیگابایت هم پشتیبانی می‌کند که تقریبا بی نظیر است.
در کنار چنان سخت افزار قدرتمندی، سیستم عامل کاملا حرفه‌ای و جذاب Android 2.3 با واسط کاربری TouchWiz 3.0 قرار دارد. Android 2.3 کاملا با سیستم عامل iOS شرکت اپل در رقابت است. پاسخگویی عمومی گوشی واقعا مثال زدنی ست. در هنگام اسکرول و کار کردن با گوشی، واقعا گویی در بین منوها، صفحات خانگی و برنامه‌ها پرواز می‌کنید! به نظر خودمان تا به حال گوشی آندرویدی با چنین سرعت و روانی را تجربه نکرده ایم. با دسترسی به فروشگاه Android Market می‌توانید به هزاران برنامه، بازی و نرم افزار نوشته شده برای آن دسترسی پیدا کنید.
در این جا بد نیست به دعوای حقوقی شرکتهای اپل و سامسونگ که مدتی است در رسانه‌ها خبر ساز شده اند اشاره‌ای کنیم. در سالهای اخیر اپل بارها از شرکت سامسونگ با ادعای کپی برداری پتنت های اپل و «ظاهر و حس»‌ای پد و تلفن همراه هوشمند آیفون شکایت کرده است و خواهان پرداخت خسارات مادی و معنوی این تخلف شده است. و البته سامسونگ نیز این اتهامات رد کرده است. اما آنچه که با قطعیت میتوان اشاره کرد این است که رقابت در این سطح بسیار نزدیک شده است و دیگر فاصله های تکنولوژیکی به اندازه سالهای پیش تعیین کننده نیستند. و نقش خلاقیت و ایده های مبتکرانه کلیدی تر شده است.
آیا شما یک طبیعت گرد هستید و یا به تازگی به یک شهر بزرگ سفر کرده اید؟ خوب کافی است که به برنامه‌ی Maps رجوع کنید تا بوسیله‌ی آن نقشه‌ی کامل تمام کره‌ی زمین در کف دستتان باشد و موقعیت دقیق محلی که هستید را بیابید. حتی می‌توانید مقصد را هم مشخص کنید و از برنامه بخواهید که مسیر را به شما نشان دهد! شما حتی می‌توانید تصویر محل خود را به صورت واقعی و ماهواره‌ای مشاهده کنید! اما برای همه اینها نیاز به اتصال به اینترنت دارید.
آیا به نجوم علاقه دارید؟ با استفاده از برنامه‌ی Google Sky Map، گوشی را به هر سوی آسمان که نشانه بروید نقشه‌ی زنده‌ی آن به همراه همه‌ی اجرام و اطلاعاتشان برای شما به نمایش در خواهد آمد!
آیا به انجام بازی های موبایل علاقه دارید؟ پیش روی شما دریایی از انواع بازی هایی قرار خواهد داشت که در بین آن‌ها بازی های 3D و کاملا مهیج و گرافیکی هم وجود دارد.
این‌ها فقط نمونه‌ای از هزاران برنامه‌ی کاربردی و سرگرم کننده‌ی آندروید هستند و تقریبا از هر قشری، چه دانشجو، دانش آموز، مدیر یک شرکت، پزشک، مهندس، بازاریاب، ورزشکار و هرچه که باشید، برنامه هایی برای شما وجود دارد و Galaxy S II با سیستم عامل آندروید خود می‌تواند مورد نیاز شما باشد.
این گوشی از باتری لیتیوم یونی 1650 میلی آمپر بهره می‌برد. به طور مشخص سیستم مدیریت انرژی کار خود را بسیار عالی انجام می‌دهد. در استفاده های معمولی تا دو روز می‌توانید با یک بار شارژ باتری از آن استفاده کنید. از نظر شارژدهی بسیار شبیه به گوشی های HTC Incredible S و HTC Desire S می‌باشد.
همانطور که اشاره کردیم، Galaxy S II مجهز به دوربین 8 مگاپیکسلی است. در قسمت جلو نیز یک دوربین 2 مگاپیکسلی برای مکالمه‌ی تصویری دارد. از نظر کیفیت عکس های گرفته شده، دوربین این گوشی یکی از بهترین دوربین هایی است که بر روی گوشی های تلفن همراه مشاهده کرده ایم. عکس های 8 مگاپیکسلی فوق العاده شارپ و با کیفیت هستند. یک مود عکاسی ماکرو برای فوکوس کردن و گرفتن عکس
این گوشی هم اکنون دارای اپدیت اندروید نسخه 4است

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب