موبایل ، کامپیوتر ، نرم افزار ، آندروید
بهترین های اینترنت را از ما بخواهید

شرکت مایکروسافت برای اولین بار در اواخر سال 2010 سیستم عامل ویندوز فون را معرفی کرد تا به عنوان رقیبی جدی برای اندروید و iOS وارد دنیای اسمارت فون ها شود. اما این سیستم عامل با وجود موفقیت کوتاه اولیه و جلب نظر مثبت بسیاری از منتقدین و توسعه دهندگان، به مرور زمان با کاهش استقبال روبرو شد و ویندوز فون که یکی از متفاوت‌ترین سیستم عامل‌های توسعه داده شده محسوب می‌شد، در میان گرد و خاک سیستم عامل‌های iOS و اندروید و البته محصولات خوش آب و رنگ این دو سیستم عامل محو شد.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 6 تير 1391برچسب:تبلت Tablet , ال جی LG, :: 16:5 ::  نويسنده : امیر

شرکت ال‌جی که چهارمین تولید کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، هم اکنون در بازار اسمارت فون ها وضعیت چندان خوبی را تجربه نکرده و همان‌طور که در خبر سود تولید کنندگان از بازار اسمارت فون ها گفته شد، 90 درصد سود این بازار به اپل و سامسونگ تعلق می گیرد و شرکت های دیگر در حال حاضر سهم ناچیزی از سود بازار اسمارت فون ها را به خود اختصاص می دهند.



ادامه مطلب ...


 

واحد خبر mobile.ir : کمپانی مایکروسافت در مراسمی که در بعد از ظهر روز دوشنبه 18 ژوئن 2012 در لس آنجلس برگزار کرد (صبح سه شنبه 30 خرداد به وقت ایران) از تبلت های خود با نام سرفیس (Surface) رونمایی نمود.

مایکروسافت که در سال های اخیر در رقابت با کمپانی اپل تا حد زیادی ناکام مانده ظاهراً قصد دارد تا همانند اپل به عرضه محصولات یکپارچه نرم افزاری و سخت افزاری بپردازد و مدل تجاری 37 ساله ویندوز را که بر پایه عرضه نرم افزار توسط این کمپانی و تولید سخت افزار توسط کمپانی های دیگر -- نظیر سونی، توشیبا، اچ پی، دل و سامسونگ -- بنا شده دگرگون نماید. البته مایکروسافت پیش از این نیز تجربه موفق عرضه نرم افزار و سخت افزار یکپارچه را با کنسول بازی Xbox در کارنامه خود دارد.



ادامه مطلب ...


واحد خبر mobile.ir :  محبوبیت اسمارت فون ها در جهان به سرعت در حال افزایش است و در سه ماهه اول سال جاری میلادی، تعداد اسمارت فون های فروخته شده با رشد سالانه 41 درصدی، به 144.6 میلیون واحد رسیده است. اما با وجود چنین رشد قابل توجهی، بسیاری از تولید کنندگان اسمارت فون ها وضعیت مالی خوبی را تجربه نکرده و قادر نیستند سود چندانی از این بازار در حال رشد بدست آورند.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط شرکت تحقیقاتی ABI Research، سامسونگ و اپل توانسته‌اند 55 درصد از تعداد اسمارت فون های به فروش رفته و 90 درصد از سود بازار اسمارت فون ها را در نیمه اول سال جاری میلادی به خود اختصاص دهند. همچنین شرکت‌های سامسونگ و سونی نیز توانسته‌اند تعداد اسمارت فون های فروش رفته خود را در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی افزایش دهند، در حالی که شرکت‌های نوکیا و RIM -- که اسمارت فون های سری بلک‌بری را تولید می‌کند -- به ترتیب با 40 درصد و 20 درصد کاهش تعداد فروش اسمارت فون روبرو شدند.



ادامه مطلب ...


کمپانی نوکیا که زمانی با ارزش کلی سهام (.Market Cap) بیش از 150 میلیارد دلار نه تنها بزرگترین کمپانی فنلاند محسوب می شد بلکه لقب بزرگترین کمپانی اروپا را نیز یدک می کشید اینک با بحران بسیار سختی روبرو شده است.

ارزش هر سهم این کمپانی در روز 14 ژوئن 2012 (25 خرداد 1391) پس از اعلام خبر تغییرات و تعدیل نیروی کار در نوکیا () و پیش بینی این کمپانی در مورد افزایش زیان سه ماهه دوم سال 2012 نزدیک به 16 درصد سقوط نمود که بیشترین میزان سقوط سهام نوکیا در طی بیش از 10 سال گذشته است.

فردای این سقوط یعنی در روز 15 ژوئن نیز هرچند قیمت هر سهم نوکیا نزدیک به 5.5  درصد افزایش یافت اما در نهایت این کمپانی هفته گذشته را با ارزش هر سهم معادل 2.48 دلار به پایان برد.



ادامه مطلب ...


  کمپانی فنلاندی نوکیا در تاریخ 14 ژوئن 2012 (25 خرداد 1391) خبر از تغییراتی گسترده در جهت سرمایه گذاری بر روی مهمترین بخش های رو به رشد خود و اخذ سیاست هایی برای کاهش هزینه ها داد. نوکیا انتظار دارد با این تغییرات بتواند مدل عملیاتی خود را بهبود بخشیده و دوباره به سوددهی بازگردد.

اهداف متمرکز نوکیا

نوکیا قصد دارد تمرکز خود را بر روی اسمارت فون ها و فیچرفون ها حفظ نموده و تأکید بیشتری بر سرویس های مبتنی بر مکان داشته باشد.



ادامه مطلب ...


شرکت سونی بعد از به تملک در آوردن شرکت سونی اریکسون ، خود را به عنوان شرکتی فعال در حوزه اسمارت فون های اندرویدی معرفی کرده و توانسته در همین مدت کوتاه، تعداد قابل توجهی اسمارت فون معرفی و روانه بازار کند.

البته هرچند این استراتژی توسط برخی از تولید کنندگان اسمارت فون ها -- نظیر اپل و تا حدی اچ تی سی که تمرکز خود را روی اسمارت فون های کمتر و کیفیت بیشتر منعطف ساخته‌ اند -- کمتر اتخاذ می‌گردد، اما چنین روشی نیز ممکن است بتواند برای این شرکت ژاپنی که دوران چندان خوبی را در بازار اسمارت فون ها سپری نمی‌کند، مناسب باشد.



ادامه مطلب ...


 

واحد خبر mobile.ir : محصولات شرکت اپل در کشور آمریکا فروش بسیار خوبی را تجربه می‌کنند ولی از میان این محصولات، آیفون به خصوص از محبوبیت بیشتری میان کاربران برخوردار است و در گذشته، این اسمارت فون توانسته با مغلوب ساختن رقبا، به عنوان پر فروش ترین اسمارت فون اپراتور های عرضه کننده این محصول مطرح شود.

اما با افزایش کاربران سیستم عامل اندروید و پیشرفته تر شدن محصولات مبتنی بر این سیستم عامل، ماندن در این موقعیت برای آیفون و شرکت اپل سخت‌تر شده و ممکن است به زودی این افتخار از آیفون گرفته شده و به اسمارت فون های مبتنی بر سیستم عامل اندروید داده شود.



ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب